System CRM a ERP
Wybór odpowiedniego oprogramowania dla Twojej firmy to kluczowa kwestia, jeśli myślisz o usprawnieniu procesów w organizacji.
Najczęściej wybieranymi aplikacjami do zarządzania przedsiębiorstwem są systemy CRM i ERP.
Oba służą do usprawnienia i obsługi wszelkiego rodzaju zadań od zbierania danych magazynowych po kontakty z klientem.
Czym jednak się różnią i do jakiej firmy są skierowane?
System CRM
Customer Relationship Management, czyli inaczej system do zarządzania relacjami z klientem.
Program ten to baza danych, która zbiera najistotniejsze i najważniejsze dane o kliencie.
Imię, nazwisko, mail, numer telefonu, adres, faktury, rozliczenia oraz pozostałą dokumentację, niezbędną do uzyskania profilu klienta.
System ERP
Enterprise resource planning, system wspomagający planowania zasobów przedsiębiorstwa. W ramach jednej aplikacji możliwe jest zarządzania wieloma – niektórzy nawet twierdzą, że wszystkimi – procesami zachodzącymi w firmie.
Obejmuje także dział marketingu, sprzedaży, bazy klientów, produkcji, magazynu i wiele więcej. Dobór ilości modułów, czyli części składowych systemu, zależy od indywidualnych potrzeb konkretnej firmy i tego, jakie procesy zachodzą w jej obrębie lub w jakich firma chce je zoptymalizować.
Jeśli stajesz przed decyzją wyboru odpowiedniego oprogramwoania, skontaktuj się z nami.